Hoi An ❤️😍👌🏼

1 maart 2018 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Omdat ik echt een mega achterstand heb op mijn reisblog (jullie dus op de hoogte houden)....about mijn adventure nu in Zuid-Oost Azië🙈vertel ik in dit stukje over de stad Hoi An😍❤️waar ik mega😍😍op ben geworden en sla ik even paar dagen over. Uiteraard ga ik daarover nog een blog schrijven.

Met een easy rider(achterop de motor bij een tourguide) kom ik donderdag 1maart aan in Hoi An. Hoi An is echt een mega mooie geweldige stad. Hier crash ik 5dagen. Hoi An is ook de plek waar ik eindelijk de warmte☀️☀️ op me bolletje krijg, voel en gelukkig van word. Eeeeeeindelijk, korte broekjes dingen, gewoon wrong kleren en alleen dit 👙👙🌊💦☀️☀️🌴🌴. I can deal with it💝❤️. Hoi An is bekend om zijn gekleurde mooie lampionnen en waar je kleding op maat kunt laten maken voor echt heeeuuulll weinig. En geloof me? In het echt is het echt een super mooie stad. De tourguide zet mij om 15:00uur af bij mijn hostel aan het strand; toespasselijke naam Under the coconut tree🌴. Mega moe kom ik aan van alle indrukken de afgelopen dagen. Super leuk gezellig hostel. Chill en echt cosy. Ik check in, krijg een bed toegewezen in een dorm van 8man(mix dorm dus man/vrouw). Drop al me spullen op bed. Ik ga als internetverslaafde opzoek naar WiFiWachtwoord😅😂. Receptioniste is niet echt vriendelijk, moet je Loraine hebben(die moe& chagrijnig is😬😏). Goed! Ze stuurt me vh kastje naar de muur. In de dorms heb je een ander WiFi-toegang, bij de lobby weer een ander. Vervolgens ga ik boos verhaal halen dat ik nu toch wil weten hoe het zit met de WiFi. “I Will check 4 You, okay?” zegt ze. NOT! Gelukkig zat haar shift erop, anders had ik ‘r echt achter de receptie vandaan getrokken😏. Dus maar goed ook. Vriendelijke collega van haar die haar shift overneemt helpt mij wel en ik heb WiFi. Gelukkig ben ik niet de enige die die ene receptioniste niet echt aardig vind. Komt door haar zwangerschapshormonen en binnenkort trouwen(verhaal achteraf gehoord). Dus? Kan ik daar wat aandoen?🤔Ik ga in de lobby zitten en effe🤐🤐. Tegenover mij zit een vent(achteraf Canadees en super aardig chille vent🙈). Hij besteld een plate met fruit en verse pringrolls. Echt vet veel voor zichzelf. Maar ja, misschien grote eter of honger?😅😂 Hij biedt mij wat aan en ik zeg “no thank you 🙏🏼😊 I‘ve already lunch🥙🍴🥗. Enjoy your meal”. Op dat moment dacht ik serieus...”please, shut up🤐⁉️, why you talking to me⁉️😏🤔“. Anyway. En believe me, ik ben niet de enige die het leuk vind om gezellig onder de mensen te zijn en toch ook een moment van ZEN nodig heeft. Nu wil ik effe alleen zijn. Dat was dus dat moment. Ik internet nog wat en ga naar me dorm. Daar zie ik een chick in gevecht met haar backpack🎒😅😂die niet dicht wilt en ik begin te lachen als ik aankom lopen. Dat ziet ze en begint tegen mij te praten. Ik zeg dat ik het echt een vrouwen-dingetje vind wat betreft inpakken van een tas die dus nooit dicht wilt. En zo raken we aan de praat, ijs gebroken. Ze (Asunta heet ze) hangt gelijk een heel verhaal op dat ze vannacht om 4am de ✈️moet hebben richting huis (Spanje)& dat haar zus cadeautjes had gekocht, achter had gelaten & die zij dus mee moet nemen, terwijl ze met 5kilo aan het reizen was over haar gehele reislengte van eeuhhmmm, geen idee meer. Want ze kletste ook echt me oren van me kop😂😅🙈. Anyway. Ze verteld dat er lantaarnfestival is in de stad van Hoi An(I knew it, already hear about it), maar ze zou nog kijken of zij gaat aangezien zij midden in de nacht moet vertrekken. Dus “if You wanna join?!, You can come with us!”. Check dacht ik, maar als we ook niet gaan is het ook niet erg. Eerst gaat ze eten met een Indiase jongen die ze had ontmoet. En dan komt ze terug om in te pakken en besluiten om te gaan of niet. Prima joh! Doe je ding chick. Ik ga even relaxen dacht ik. Ik relax op bed. Ondertussen een heerlijk douche genomen, voelde me fris & fruitig.

Tegen achten-half9 stormt Asunta binnen met haar indiaase “reisvriend”, laat ze me kennis maken(Deepak) en een Engelse gayboy🙈(Kaine). Kletsen gezellig en dat ze naar de lantaarnfestival gaan in de stad of ik gezellig meega. Leuk gezellig zeg ik and let’s go. We laten een taxi KOMEN & gaan richting de stad. In de taxi heb ik me ❤️In me strot. Damn. Wat een wild wild west tafereel😱😳. Asunta zegt steeds “trust the driver Loraine, trust him”. Wanneer ik “oeh, owh my, gosh” op de achterbank roep van onze taxidriver rijgedrag. We lopen door de stad echt meeeeegaaa druk en gezellig. Er wordt boottrips aangeboden. Ik vind het wel leuk, dus we gaan nu onderhandelen. We krijgen de boottrip voor de helft(200.000VND🙊🙉🙈) met z’n 4en 20min varen. Alles mooi versierd alle lampen gingen aan. Mega druk. Na de boottrip struinen we de night market op. Waawww. Kraampjes van streetsfoods, hebbedingetjes, barretjes met live bands/music. Heerlijk zo. Mijn eerste dagen in Hoi An van schoenen, lange broek & langemouw vesten heb ingeruild voor jaja🙊🙈🙉...eeuhhhmm bikini bijna👙. Goed! Ik sluit de eerste avond Hoi An af met een lekkere pancake with coconut, banana & chocolade😍😋op de night market. En ga voldaan terug met de taxi naar me hostel & dus naar bed.

De volgende dagen ga ik sightseen in de stad, Hoi An, lekker ik dutchie style op ‘t🚲🚲. Foto’s als een echte Japanner/ Koreaan/ Chinees schieten😂😅 met Kaine. Lekker een tan opdoen waar veel Europeanen een moord voor doen😂. Misschien overdreven, maar eeuuuhhmm. Ik ben dag twee al mooi gekleurd en ga dag 3op ‘t strand🌊💦🌊💦⛱🏖🏝alsof ik nog niet zwart genoeg ben. Hoe zwarter hoe beter🙈. In Hoi An super gezellige leuke mensen ontmoet waar ik met pijn in mijn ❤️afscheid van moet nemen. De hoogste punt wat mij betreft en echt super leuke mensen tot nu toe heb ontmoet. Waar er een hechte band is ontstaan & elkaar echt gaan missen. Van Duitser tot Canadian, van Spanish tot Brazilian, van English tot French, van dutchie tot dutchie. Echt mega kak om te spliten. Ieder zijn/haar bestemming. Van terug naar huis omdat de holiday derop zit tot verder reizen naar ieders volgende bestemming.

Na Hoi An reis ik na 5 heerlijke dagen (5maart in de middag)verder naar Quy Nhon (een 6uur durende trip met een busje) samen met een dutchie(Enggeline). Quy Nhon is niet echt toeristisch die wordt vaak overgeslagen en dat is maar goed ook. Omdat ik ook geen zin had om15-16 uur in een bus te zitten, richting Da Lat. Besloten we een tussenstop te maken in Quy Nhon van 1nachtje. Maar gelukkig Always plans change🙊🙈🙉😜.

Lees mijn volgende avontuur in/about Quy Nhon❤️.

Dank weer voor het lezen. Lieve warme groetjes.

1. Chantal Chin:
    9 maart 2018
    Super leuk. Ik ervaar het helemaal met je mee. Tot het volgende verhaal 🙋‍♀️
  2. Ingrid Lau-A-Kien:
    9 maart 2018
    Wat een leuke mensen ontmoet je. Die pancake lijkt me erg lekker. Coconut ben ik ook zo gek op. Ik vind het erg leuk voor je dat je zo geniet. Doe vooral voorzichtig en tot horens. Groetjes Ingrid😘
  3. Sandra Kerssenberg:
    10 maart 2018
    Ik bewonder je. Dit is zo heerlijk avontuurlijk. Nieuwe vrienden maken. Echt geweldig. Geniet ervan maak mooie herinneringen. Waren het roze pannenkoeken😃 daar ben ik dol op. Geniet ze 👍🏾🧚‍
  4. Margie meulenhoff:
    10 maart 2018
    Hi lieve Loraine, wat heerlijk om te lezen hoe je alles ervaart. Je schrijft zoals je spreekt zo vol vuur. Je hebt tot nu toe een megatijd en gaat nog zoveel tegemoet. Ik bewonder je moed, geniet zoveel je kunt en doe je ding. Voor je het weet ben je weer back in town. Veel gezelligheid en plezier . Lfs Margie 😘