Mũi Né 🌅🏝

11 maart 2018 - Mui Ne, Vietnam

Zoals in mijn vorige blog al verteld, is mijn next stop Mũi Né. Vanaf Da Lat is dat ongeveer 4uur rijden. Jaja, de afstanden hier zijn niet net als in NL😂. NL is er niks bij. Om 7:30uur is de planning dat we worden opgehaald bij ons hostel. Probeer wat te eten bij het ontbijt om 7:00uur, maar krijg er echt niks in. 20 min later dan gepland worden we opgehaald. Rijden naar de volgende “quick stop” en vertrekken uiteindelijk om 8:45uur vanuit Da Lat. We rijden op heel slecht wegdek waardoor je van alle kanten wordt geslingerd & gelanceerd in de bus. Kronkelende wegen, kostende🤮mensen in de bus🚎🚌. Ook dat moet een backpacker😬meemaken. Ach, het hoort er allemaal bij, geloof me. Wij keken elkaar aan want wij hebben echt nergens last van👀. Na een uur of 2-3 maken we een stop van 20min, wc/lunch/rek&strek/fotomoment blablabla. Na die 20-30min vervolgen we onze weg. Om ergens bij 12en komen we een plaatsje voor Mũi Né stad binnen. Mijn hostel ligt ergens in de middle of nowhere. Reismaatje wel dichterbij de stad. We worden ergens afgegooid🤔😏. Goed! Als backpacker vindt je dat echt gauw best. We “delen” een taxi, mijn rit is verderweg. Om half1-12:45uur kom ik aan bij mijn hostel. Daar zit een ander reismaatje van mij waarmee ik Da Lat had verkend. Zij gaat op het moment dat ik aankom een sanddunes sunset🌅tour doen. Ik wil last moment nog aansluiten, maar helaas. Tour zit al vol. Jammer joh. Ik besluit echt snel maar de sunrise🌅tour next morning 04:45uur te gaan doen😱😳. Say whuttttt⁉️ Ja, precies dat. Dan heb ik dat ook wel gehad dacht ik. En ook besluit ik de volgende dag samen met Marjolein maar door te reizen richting jaja, Ho Chi Minh City oftewel Sai Gon. 1nachtje Mũi Né vond ik echt meer dan zat en stiekum erg benieuwd naar Sai Gon. ‘s Avonds organiseert het hostel een kampvuur op het strand🌊💦. Echt zo gezellig & chill. Mega vuur op het strand en reizigers gezellig eromheen. Drankje erbij, gezellig. Een andere dutchie(Susanne) sluit bij ons aan, ze hoort ons Nederlands praten😂😏. Zo kletsen we met ons 3en en heb haar zelfs zover gekregen om met mij de sanddunes tour te gaan doen next morning 04:45uur😂😅voor $5,00. Check✅✔️, want ik stond als enige “GEK” op dat tijdstip 🛏 💤😴om de tour te gaan doen. Nu 2gekken dus😂😅.  Om half10 besluit ik definitief mijn bus richting Sai Gon te boeken bij de receptie. 13:00uur is vertrektijd, 12:30uur bij de receptie wachten/verzamelden. Maar voor nu eerst slapen en de wekker om 4uur. Ja joh! Gewoon doen, bij gebrek aan tijd. Voordat ik naar bed ga doen we een drankje met z’n 3en. Om elf uur zeg ik ongezellig gedag en ga naar mijn kamer, douchen en naar bed. De rest vindt dat gelukkig ook een goed plan. Voordat ik in slaap val is het half2 of zo, mijn wekker om 4uur gezet, maar uiteraard snooze ik deze wel 1000x😴😴. Eerst dacht ik fack die 115.000VND($5). Uiteindelijk sta ik op maak me klaar en ga bij de receptie zitten wachten tot de tourguide mij oppikt om 5am. Maar blijkt dat er nog wel 6spleetogen(japanners/chinezen/Koreanen whatever)de tour doen. Dus met z’n 8en. In de auto worden we gepropt ook al past het niet. Dan maar met op elkaar op schoot, het zal en moet passen. Want Vietnamezen denken dat we allemaal op deze wereld petit zijn als hunnie. Ik heb wat dat betreft me petit lichaamsbouw mee, in mijn voordeel nu in zuid oost Azië. Heb weinig ruimte en plek nodig🙈🙉🙊. “Elk voordeel heeft zijn nadeel, elk nadeel zijn voordeel”😂😅☺️. Na een auto rit van 30min ongeveer worden we afgedropt bij een quatverhuurbedrijf. Daar kan je voor 200.000VND(€ 7,13 ongeveer)worden gereden en afgedropt bovenaan de zandduinen om
the sunrise🌅te bewonderen. Als je alleen op de quat gaat kost dat 500.000VND(+/-€15,00). Ik begin zowat een gierige Nederlander te worden😂😅en besluit te gaan lopen. Wat een workout in dat zand zeg. En dat op de vroege morgen om 05:30uur ongeveer. Holy. Maar goed. Voor zonsopgang bereiken we de🔝en genieten van al het moois en het uitzicht. Echt waaawwww. Ik blijf het typen 😍O N B E T A A L B A A R❤️. De zandduinen ook. Zooooo gaaf. Hier blijf ik een uur en een kwartier staan staren tot ik de heat🔥☀️van ‘t ☀️☀️op me huid voel branden. Heerlijk! Wat genieten. Dit wil een mens toch niet missen⁉️of ruilen⁉️ Ik niet in ieder geval. Het was het maar 2-3uur slapen meer dan waard, vroeg opstaan💤😴. Hierna lopen we terug naar waar we werden afgedropt bij de quat”verkooppunt”, komen bij de verkeerde aan😂😅, dachten dat onze chauffeur ons achter heeft gelaten. 15min later komen we dus achter “verkeerde quatverhuurbedrijf”, we moesten bij de toko ernaast zijn😂😅🙊🙈🙉. Daarna doen we nog andere sanddunes stops, maar dat was minder interessant, een locale vissersdorp bezoeken waar ze het vers kopen/verkopen. De Fairy Stream😍❤️😍was echt 1van de hoogste punten in Mũi Né. Verschillende soorten zandkleuren. Echt W A A A U U U W W😍💕. Om 9:15uur worden we weer afgegooid bij het hostel, ik ga me gauw douchen/ opfrissen en schone kleding aan. Want de sunseters tours konden vertellen dat zij gezandstraald werden dus dacht doe maar vuile kleding aan. Maar bij sunrise🌅viel het zandstralen mee. Het waaide bijna tot niet. Om 10:30uur check ik me uit en gooi me backpack bij de rest. Bestel een late breakfast en wacht tot 13:00uur. Bus vertrekt dan richting Ho Chi Minh City.

Stiekum ben ik exited about Ho Chi Minh City🌃 / aka Sai Gon. Waarom weet ik niet. Ik hoor daar wisselende verhalen over, dus ben zoooo benieuwd. Kan niet wachten.

Next dus Ho Chi Minh City/ Sai Gon☀️🌃. Bring that next adventure☀️

ps. En Owh ja dit moet en moest ik effe delen hier op me blog. Als backpacker is hygiëne serieus echt ver te zoeken🙈🙈. Maar niet zo erg als Vietnamezen hoor (die zijn niet in woorden te omschrijven hoe ranzig ze zijn) en zeker geen bucketlist dingen😂😅. Afijn. Mijn smerigste verblijf was dus hier in Mũi Né. God god god😱😳. Details? Bespaar ik jullie serieus. Daarom ook verbleef ik maar 1nachtje. Wat een ranzigheid. Maar hey, ik geniet nog steeds, al het moois maakt het weer goed, ik “vergeet the minder leuke dingen” & gewoon verder gaan💝🏝🏖💞. #LIVINGTHAGOODLIFE

1. Ingrid Lau-A-Kien:
    16 maart 2018
    Ik word nog jaloers op je. Hier begint het weer koud te worden. Zonet nog gesneeuwd, gelukkig alweer gesmolten. De vrieskou staat het weekend voor de deur, bah!! Nou geniet jij nou maar. En je hebt gelijk hoor doe lekker zuinig , je hebt nog een tijd voor de boeg. Ik zou zeggen geniet van je volgende stop Sai Gon. Groetjes😘
  2. Poes:
    17 maart 2018
    🙋‍♀️Jij maakt zulke mooie dingen mee. Ik ben net als Ing ook een klein beetje jaloers nu de kou sinds 2 dagen terug is. Helaas zit jou opzoeken er niet in. 17 april naar Buenos Aires 💃💃 met Swen als het lukt🤪. Mis je have fun 😢😢😘😘
  3. Marco Schoonhoven:
    17 maart 2018
    Weer 2 geweldige blogs! Zaterdag is bij mij al gepromoveerd tot reisblogleesdag! Geen idee wat een crazy house is maar goed....
  4. Sandra Kerssenberg:
    21 maart 2018
    Spannende verhalen en mooie foto's op FB. Ik ga er even vanuit dat de laatste foto's op FB bij dit verhaal horen. Geweldig geniet ze. Ik kijk uit naar het volgende avontuur.
  5. Marja:
    21 maart 2018
    wow, meisje wat een avonturen. Ik blijf het lezen hoor.