Vertrek & aankomst Hanoi, Vietnam🇻🇳

15 februari 2018 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Dan was het 15februari 2018, de dag dat mijn✈️Vertrok richting de andere kant vd 🌏...waar mijn backpack avontuur begint, Hanoi Vietnam🇻🇳. Besef? Nee! Klaar voor? Nee! Huh!? Ja precies dat. Bestie die mij uitzwaaide was zenuwachtiger than myself🙈. 🆗⁉️Weird toch? Ja best wel. Om 11:45uur mooi optijd op Schiphol, gate3 balie29. Inchecken. Want madame had geen seconde tijd om van te voren in te checken. Backpack met z’n 4en proberen te proppen in mijn flightback😱. Hilarisch, maar eeuhhhmm. Een gevecht alsof we een koe aan het slachten waren, kregen het bloedheet, maar hij ging net net aan dicht. Hup, slotje derop & inchecken aan de balie. Backpack ingecheckt, Instapkaart ontvangen & handbagage ingecheckt, check✅✔️. Dat is gedaan. Inmiddels ergens over 12-en, vergezeld door Lucy de poes & Natanja. Bestie Yvon was inmiddels richting huis😢😥. Zij moest tijdens afscheid😥😓😢. Aaaah te lief dat ze me gaat missen😘💞. On my boardingpass boarding time 13:40uur, woei ...dat is wel vroeg. Maar eeuhhmmmm Emirates✈️wel vroeg uit NL, 14:30uur on schedule. De excollega’s Whopper & Bottene zouden KOMEN uitzwaaien om 12:15uur, inmiddels al over half 1. “Ik wacht nog 5min, anders ben ik pleitte”. Moest nog door de security en het eea halen bij de tax free. Niet veel later stonden die 2mannen vd DC/team er hoor. Super lief dat ze even KWAMEN uitzwaaien🙋🏽‍♀️🙋🏽‍♀️. Blij dat diposel/ Jampa oprot offuhhh toch erg dat ze weg is/gaat?🤔😏. Don’t know what to think, maar ok. Afscheid genomen uitgezwaaid & “thnx guys dat jullie er waren. Super tof, maar moet nu echt gaan”. Hoppa, zoenen & omhelzen, hup goooo. Daar ging ze hoor, kleine meid in haar uppie haar avontuur tegemoet......toen kwam echt het besef, door de douane richting de gate😱😳. Ze gaat inderdaad in haar upp reizen, 5maanden lang.

In de airplane had ik geen raam zitplaatsje meer kunnen bemachtigen, eigen schuld dikke bult. Tsja, dan had je 48uur eerder moeten inchecken kind, afijn. Ook prima in de middelste rij en gangpad. Trooste mezelf met, ach tis toch al donker als je Dubai binnenvliegt & landt😂😅. Vet kak vond ik het diep in me ❤️wel. Anyway. Stoelnummer 86D. Check. Finger crossed🤞nu dat niemand naast je zit. Gebedje werd gehoord, 2middelste stoelen naast mij...leeg. “Stink ik of zo?!. Vast”. Ook prima. Na het opstijgen, gestrekt gelegen tot aan Dubai. A380-800 Emirates? Nondeju, wat een mega hudge✈️Is dat toch. Bijzonder? Neeuh, niet echt hoor. Maar goed! Ik kan nu ook meevertellen dat ook ik in die A380 heb gezeten😂😅. Die ene, ja die ene Airbus aanschouwde ik 3jaar lang als die aankwam vliegen net boven LaOffice & maakte mijn dag compleet😂😅. Die vloog my first part of the journey richting Dubai. Goede vlucht van iets minder dan 6uurtjes gehad, eten toch niet te kannen in die dingen😬 & veilig gelandt in de woestijn. Bloedheet met wel 5lagen aan uit NL. Goed! Met de bus getransporteerd naar de aankomst hal die wel nog es 6 uurtjes lijkt te voelen. Damn😱😳, wat een giga AirPort is dat. Goed! De douane door & zoeken naar je gate for tha Next flight. Holy moly als je het mij vraagt. Ik liep echt oneindig door de vertrekhallen van Dubai😱😳. Mij kennende, zo een luilak als ik wat lopen betreft. Goed! Ik liep er ook blindelings langs de gate die ik moest hebben, gate 12C. Ja joh. Tuurlijk! Medewerker van de AirPort aangetikt en gevraagd “sir, can you help please?”. He:”Yes madame”. Me “can you tell me where to find gate 12C?” He:” yes madame, sure”. Fijn dacht ik. Hij hield net niet me hand vast om me daarheen te begeleiden😂😅, want die liep ik toch echt blindelings voorbij🙈🙊. Echt 3stappen terug is gate 12C “ ok, thank you. He:”No problem madame”. Zucht, schaam je je Loraine😬😅😂. Nog 2uur ongeveer wachten voordat we konden boarden. Ondertussen bij de Mac zitten chillen & dus wachten op tha Next flight 2 Hanoi. Owh ships, batterij almost empty als smartphone verslaafde🙈. Ok! Powerbank zoeken...en dan kom je erachter dat ie kwijt is, ja kwijt😔😞, dusss. Mijn reis begon goed, powerbank kwijt geraakt en dat bij het begin van je reis. Lekker boeie, maar vet kak. Net nieuw gekocht speciaal voor deze reis. Ach, en dan besef je een beetje dat het iets vervangbaars is & niet zo bij de pakken neer moet gaan zitten. Want tijdens het reizen zal ik strax echt nog meer “dingen”/spullen kwijtraken & maar hopen dat me lijf nog heel is aan het einde van mijn reis. Liever een chaoot dan een malloot😁😄. Anyway! Ok, al met al een goede vlucht gehad veilig & wel aangekomen in Hanoi met 2 lege stoelen naast mij waar ik dus jaja gestrekt kon liggen om even bij te “slapen”. Mega chill was dat. Vlucht van nog geen 6uurtjes totaal in een ✈️die naar mijn gevoel aan elkaar getimmerd is(777-300)van Emirates. Echt bagger 💩gewoon, veggeleken met die A380, was dat echt een in elkaar geknutselde Duplo ding. Afijn. Wel veilig en wel aangekomen op Vietnam grondgebied, in dit geval dus Hanoi om ongeveer 12:45uur bij 23c..

Next chapter.....

1. Poes:
    17 maart 2018
    Ik lees nu pas alle vehalen. Ik ga stuk mae echt te grappig.